خانه

تماس

پانافناور پارسیان

026-4050500

حملات سایبری 2023

با شروع سال 2023، حملات و تهدیدات سایبری نه تنها کم تر نشده است بلکه با توجه به تغییرات سیاسی جهانی که در سال 2022 شاهد آن بودیم پیش بینی می شود این حملات بسیار گسترده باشد.

شناسایی بدافزارها از 1 ژانویه تا 31 ژانویه تجزیه و تحلیل شده است. در مجموع ، 234 خانواده باج افزار شناسایی شده که بسته به کمپین‌های باج‌افزار فعلی در کشورهای مختلف، تعداد خانواده‌های باج‌افزار شناسایی‌شده می‌تواند هر ماه متفاوت باشد.

پیش بینی شده خسارات حملات سایبری 2023 رقم چشم گیری نسبت به سال 2022 خواهد داشت…

71 درصد از سازمان های جهانی قربانی حملات سایبری در سال 2022 شده اند.

باج افزار یا Ransomware

باج افزار در واقع نوعی بدافزار است که اطلاعات و داده های شما را رمز گذاری کرده و دسترسی شما را به این اطلاعات مسدود می کند. همانطور که از نام آن پیداست بابت باز کردن قفل فایل ها و باز گرداندن اطلاعاتشان  از قربانی باج می گیرد.

در صورت حمله باج افزار شرکت ها حاضر به پرداخت باج به هکرها هستند زیرا اطلاعات سازمان ها بسیار مهم و حیاتی هستند، اما هکرها مجددا به سیستم های آن ها آسیب می زنند.

در سال گذشته یعنی 2022 حملات باج افزارها به شرکت ها رشد 33 درصدی نسبت به سال گذشته خود داشته است.

یکی از عوامل جلوگیری از این باج افزار ها استفاده از آنتی ویروس هایی است که ماژول Ransomware Mitigation دارند.

10 کشور برتر مورد حمله باج افزارها

در مجموع، در ماه ژانویه باج‌افزار 153 کشور در دیتابیس کمپانی بیت دیفندر شناسایی شده است . باج افزار همچنان تهدیدی است که تقریباً کل جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. از 10 کشور برتری که بیشتر تحت تاثیر باج افزار قرار گرفته اند. بسیاری از حملات باج افزار همچنان فرصت طلبانه هستند.

با توجه به نمودار تحلیلی منتشر شده از کمپانی بیت دیفندر ایران پنجمین کشور مورد حمله توسط باج افزارها در سال 2023 شناسایی شده است.

مقالات جدید

cpu-support-avx
تکنولوژی

AVX

AVX چیست؟ AVX یا Advanced Vector Extensions، یک مجموعه دستورالعمل ویژه است که برای پردازش‌های موازی داده‌های رشته‌ای (Vectorized Data Processing)

Read More »
حملات سایبری 2023
حملات سایبری

حملات سایبری سال 2023

بیشترین باج افزارهای شناسایی شده 2023 (Cyber attack) با شروع سال 2023، حملات و تهدیدات سایبری نه تنها کم تر نشده

Read More »